HİPERAKTİVİTE VE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ARASINDAKİ FARK


Hiperaktivite ve öğrenme güçlüğü arasında fark şu açıklama ile özetlenebilir: “Dikkat eksikliği olan çocuğa ‘dikkat et’ dediğimiz zaman yanlışını hemen düzeltir. ‘Tekrar oku’ dediğimiz zaman hemen doğrusunu okur. Ama öğrenme güçlüğü bu kadar kolay düzeltilemiyor. Yani yine eksik okuma, tersten okuma, ya da okuduğunu anlayamama şeklinde o güçlük sürüyor. Dikkat eksikliğinde bir an kendini toplayıp düzeltebiliyor. Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuk, sözcük atlama, hece atlama, satır atlama, harf karıştırma, parmakla takip ederek okuma gibi hatalar yapabiliyor”.
Matematik bozukluğunda, çocukların ritmik saymalarda sorun yaşayabilir, düzden ve tersten saymalarda sıkıntı olabilir. Alfabedeki harflerin sıralı bir şekilde yazılmasında, yer ve zaman bilgilerini vermekte zorlanan vakalar vardır.
Yazılı anlatım bozukluğunda ise çocukların yazı karakterlerinin bozuk olabilir, karakter bozuklukları dışında harfler karıştırılarak yazılabilir.
Özellikle sözel öğrenme güçlüğü yaşayan çocuk grubunda dil gelişiminin sorgulanması gerekir, geç konuşma öğrenme güçlüğünün ön belirleyicisi olabilir. Sözel olmayan öğrenme güçlüğünün daha fazla görülür, çocukların düğme ilikleme, çatal bıçak kullanma, iki tekerlekli bisiklet kullanma, bağcık bağlama, ip atlama, kıyafet çıkarma gibi becerilerinde sorun yaşanır.