HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUNDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ SORUNLARI İÇİN ÖNERİLER


1. Hiperaktivite bozukluğu olan öğrencinin hareketlenmeye başladığı zaman ona hareket
etmesini sağlayacak bazı görevler verin.
2. Hiperaktivite bozukluğu olan öğrencinin ders sırasında yaptığı hareketlenmeleri,
kıpırdanmaları, ayaklarını sallamasını veya ileri geri sallanmasını görmezden gelmeye çalışın.
Bunlar çevreyi rahatsız edecek noktaya geldi ise bunları yapmamasını söylemektense,
çevresini daha az rahatsız edecek başka bir eyleme yönlendirin ya da başka bir görev verin.
3. Adil ve tutarlı olun. Aynı yanlış davranışa sürekli aynı şekilde tepki verin.
4. Suçlama yapmadan duygularınızı ifade ederek kontrollü davranışa model olun. Özellikle
öğrenci kontrolünü yitirdiyse sakin olmaya çalışın. Uzun öğütler vermekten kaçının. Öğrenci
ile güç mücadelesine girmeyin.
5. Düşüncelerini ve duygularını davranışlarla değil de sözlerle ifade etmeyi öğretin (‘Bu ödev çok
zor. Bu çalışmayı anlamadım. Öfkelenmeye başlıyorum.’ gibi).
6. Gerilimi azaltmak için mizahı kullanın. Böylece öğrencinin ilgisini başka yöne çekersiniz, öfke
ve kontrolsüz davranışları önlemiş olursunuz.
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Anne-Baba-Öğretmen El Kitabı : Dr. Özlem Sürücü