DEHB’Lİ ÇOCUKLAR İÇİN OKUL NEDEN ZORLAYICI BİR ORTAMDIR?


DEHB’li çocuklar için okul zorlu bir yerdir. Bunun nedenleri:
-Sessiz, sakin, durağan durumda oturmak zorundadır.
-Gereksiz uyarıcıları reddetme ve gerekli bilgileri almak zorundadır.
-Aynı zamanda farklı uyarıcılara cevap vermek zorundadır.
-Daha fazla sözlü bilgiye ve daha az miktarda görsel bilgiye maruz kalır.
-Fikir, program eylemini alma ve bunu gerçekleştirmek için atılacak adımlara karar vermesi gerekir.
-Daha geniş bir zaman dönemi içinde zihinsel çaba göstermesi gerekir.
-Motor veya duygusal görevlerden ziyade bilişsel görevlere çaba göstermesi gerekir.
-Olumlu geri bildirim ve kabul için görevi başarması gerekir.
-Uzun süre ve farklı görevler boyunca motivasyonunu sürdürmesi gerekir.
-Kullandığı malzemelere özen göstermesi ve ihtiyaç duyduğu zaman eve götürüp geri getirmesi gerekir.
-Ödev yapmayı hatırlamak ve düzenli çalışmak zorundadır.
-Yazılı uygulamalarda başlıca neler bildiklerini göstermesi gerekir.
-Ne yapacağını, neyin doğru olacağını ve ne zaman yapacağını kendisinin değerlendirebilmesi gereklidir.
-Norm, talimat ve rutinleri takip etmelidir.
-Akranlarla ve yetişkinlerle uygun şekilde ilişki kurmalıdır.
-Önceki tüm görevlerle karışabilecek duyguları düzenlemelidir.
Trinidad Bonet Camañes y Yolanda Soriano García, 2013.