Hiperaktivitesi olan çocuklar arkadaş ilişkilerinde sorunlar yaşamaktadırlar. Oyunlarda hep kazanan olmayı isteme, oyun kurallarını sürdürememe, oyun sırasında agresif davranışlar sergileme gibi durumlarla oyunun uyumunu bozmaktadırlar. Arkadaş ilişkilerini bozan davranışlardan bazıları çok konuşma ve karşısındakini dinlememe, arkadaşları arasında gruplaşmaya sebebiyet verme, oyunu yönetme ve kendi kararları doğrultusunda ilerlenmesi yönünde baskı kurmadır. Ebeveynler çocuklarının arkadaşlarına karşı olan bu tutumlarını
‘lider ruhlu’ olmalarına bağlamaları ise var olan sıkıntıları görmeye ket vurmaktadır. Bu yanlış yorumlama sonucu doğru olmayan bu tutumlar da sürmekte, hiperaktivitesi olan çocuklar diğer çocukları baskı altında tutarak oyun ilişkilerini zedelemeye devam etmektedir. Halbuki ebeveynler bilmelidir ki liderlik vasfına sahip olan bir çocuk, diğer çocukların gönüllü olarak ona uyduğu çocuktur. Yaşanan anlaşmazlık sonucu hiperaktivitesi olan çocuğun bulduğu çözüm iki şekilde olmaktadır; ya kendilerinden küçük ve rahatlıkla idare edebileceği çocuklar ya da kendisini idare edebilecek olan büyüklerle birlikte vakit geçirmek.