HİPERAKTİVİTE VE EĞİTİM UYGULAMALARININ BAŞARISI


Hiperaktivitesi olan çocuklara, ebeveyn eğitimi, öğretmen eğitimi ve dikkat eğitimi olmak üzere üç eğitim programı uygulanır. Hiperaktivitesi olan çocuklara, ebeveyn eğitimi, öğretmen eğitimi, dikkat eğitimi uygulamaları yapılması; çocuklarda günlük yaşamda görülen problemlerin görülmesini azalmasını sağlar. Hiperaktivitesi olan çocuklara ev ve okulda eğitim verildiği zaman çocukların olumlu değişim yaşanmaya başlanmıştır. Çocukların eğitim programıyla beraber okuldaki başarılarının arttığı, sosyal yaşantılarındaki problemli davranışların azaldığı görülmüştür. Bu bozukluğu yaşayanların %30’unda yetişkinlikte de hiperaktivite belirtileri gözükmektedir. Yetişkinlikte hiperaktivite’nin görülmesini azaltmak için, önleyici eğitim programları çok önemli bir müdahale programdır. Aynı zamanda aileyi merkeze alan yaklaşımlarda ebeveyn eğitim programları aracılığıyla; anne, baba ve çocuk arasındaki iletişimin düzeltilmesiyle ailedeki problemli durumları azaltılması hedeflenmektedir. Bunlara ek olarak gerçekleştirilen okul temelli müdahaleler ise, çocukların davranışsal problemlerini azaltmaktadır. Aynı zamanda bireysel eğitim programlarıyla desteklenmesi eğitimin ilerlemesi bakımından önemlidir.
Özmen, S. K. (2011). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu’nda Çok Yönlü Eğitim Uygulamalarının Etkisi, Eğitim ve Bilim, 36 (161).