HİPERAKTİVİTE VE DAVRANIŞ BOZUKLUĞU


Zaman zaman hiperaktiviteye davranış bozuklukları eşlik etmektedir. Özellikle uyaranın çok fazla olduğu okul ortamında çocuklar bu durumla ilgili güçlük yaşamaktadır.

Sınıf ortamı ve davranım bozukluğu
Sınıf ortamı çocukların önemsendikleri ve arkadaşlarını önemsemeyi öğrendikleri bir çeşit toplumdur. Öğrenciler, değer görme ve saygı duyulma tecrübelerini edindikleri sınıfta, arkadaşlarını ve öğretmenlerini önemserler.Evde ve okulda reddedilme ve dışlanma ortamını tecrübe eden, davranım bozukluğu çocuklar için, destekleyici ve dahil edici bir sınıf büyük öneme sahiptir.

Çocukların istenmeyen davranışlarıyla başa çıkarken nasıl bir yol izlenmelidir?
Saldırgan yorumları önlemenin ilk adımı davranışı göz ardı etmektir. Fakat çocuk davranışında ısrarcı oluyorsa sakin ama kesin bir şekilde karşı konulması gerekir. Öğrenciden bu tavrı bırakmasını davranış sürdürmeye devam ettiğinde sonucun ne olacağı anlatılır.Bu süreci yönetmenin önemli noktaları ise tutarlılık ve kesinliktir. Eğer saldırgan tavır hala sona ermemişse öğrenci davranışına uygun sonuçla karşı karşıya getirilmelidir.